miercuri, 19 noiembrie 2014

Dacă eleganța ar fi un sport, ai câștiga aurul?

 

  În acest moment, pot spune cinstit că eleganța nu este o calitate înăscută, ci una dobândită. Realitatea este că ea poate fi comparată unui sport. Întocmai unui sportiv desăvârșit, putem obține performanță în eleganță cu efort susținut și multă pasiune. Încă din copilărie am făcut o pasiune pentru hainele extrem de curate și puse la punct. Dacă la început mi le curăța mama, cu timpul am devenit tot mai exigentă și am început să spăl, să calc și să apretez singură costumașele de fată cochetă, cu sacou, fustă plisată și cămășă albă. Pasiunea și exigența mea în ale curățeniei s-au transformat într-o eleganță pură, admirată de cei din jurul meu, apropiați și necunoscuți.

   Dar ca orice sportiv, depun aceeași pasiune atât la competițiile sportive, cât și la antrenament. Competiția reprezintă ieșitul în public, când aspectul trebuie să fie impecabil, iar antrenamentul are loc acasă, în propria locuință. La fel de exigentă am fost dintotdeauna și în privința spațiului în care trăiesc, motiv pentru care așternuturile, covoarele, perdelele și fețele de masă au primit tot atâta atenție cât rochiile și costumașele din șifonier. „Mamă, mă plângeam mereu, nu întelegi că o prințesă cochetă și elegantă ca mine are nevoie de o casă pe măsură?”. Si draga mamă robotea, în străduința de a pune totul la punct, de a face totul perfect. Dar se întâmpla să se confrunte cu surprize neplăcute: unele cearșafuri se decolorau sau țesăturile se deșirau la spălat, uneori covoarele își păstrau petele chiar și după ore întregi de frecat și curățat cu fel și fel de soluții și detergenți. Mama, ca orice mamă, ar muta chiar și munții din loc pentru copilul ei. Dar uneori nu se poate!

   Eu și mama suntem femei obișnuite. Dar și femeile obișnuite pot face performanță în eleganță, așa cum cei mai mulți dintre sportivii de înaltă performanță sunt oameni obișnuiți. Cu multă muncă și pasiune, orice lucru este posibil. Așa că muncesc neobosit pentru aspectul meu, la fel de mult cum muncesc pentru aspectul casei în care locuiesc. Rochiile  și fustele din șifonier sunt perfect curățate și aranjate întocmai lenjeriei de pat, bluzele si eșarfele subțiri concurează cu perdelele, iar paltoanele și jachetele de iarnă se întrec în ale curățeniei cu covoarele. Ce se poate, facem și, la nevoie, apelăm la servicii profesioniste de spălat și curățat pentru a pune totul la punct. Nu mă dau bătută, mă pun în genunchi, cu mănuși de cauciuc, găleata cu detergenți, perii aspre și frec covorul. Dar mama, mai calculată, îl duce la SpălătorieHaine, unde avem siguranța că îl luăm ca și nou, fără urme de praf, mizerie, pete și bacterii. Și tot mama, știind cât țin la aspectul hainelor mele încă de când eram copilă, are grijă să-mi ducă, când este cazul, hainele mai pretențioase la spălat. Mama, ca orice mamă, își răsfață copilul, așa că-mi selectează rochiile din satin sau pe cele cu broderii, bluzele din mătase și costumele pentru birou. Când mi le aduce, extrem de curate, știe că-mi face cea mai mare surpriză. Iar eu nu pot fi altfel decât fericită!

    Întocmai unui sportiv, lucrez cu aceeași dedicație și în sala de antrenamente, cât și la competiție. Nu-mi pot închipui cum aș putea locui într-o casă murdară sau dezordonată și să mă afișez în public în cea mai elegantă ținută. Nu sunt ipocrită, și singura mea fața este cea a curățeniei, atât în interior, cât și în exterior. Si pot spune că hainele, lenjeriile și covoarele sunt medaliile mele de aur pentru performanța în curățenie, dobândită cu ajutor și susținere necondiționată. În fapt, orice mare sportiv are în spatele său un antrenor, un mentor. Mentorul meu este spălătoria Express Cleaning, care îmi dovedește de fiecare dată că recordul pe care trebuie să-l ating sunt hainele extrem de curate. Un antrenor ideal trebuie să fie un sportiv complet, care se remarcă în orice sarcină de curățenie cu putință: spălătorie chimică, spălătorie non-chimică, curățătorie haine și covoare/mochete, serviciu de călcătorie. El își îndeplinește sarcinile fără să dea greș și face față oricăror provocări. Seviciul de curățătorie chimică rezolvă problema textilelor ce sunt dificil de curățat în mod tradițional, în propria mașină de spălat, în mare parte datorită compoziției materialului. Serviciul non-chimic mă scutește de grija hainelor din fibre naturale, precum cămășile din mătase, pantalonii din in și bluzele din bumbac organic, care sunt curățate cu detergenți speciali, non-toxici, ce nu afectează deloc fibrele. Astfel, lucrurile duse la spălat sau curățat nu sunt doar curate, ci arată ca noi.  Acestea sunt serviciile de nota 10, cele care își oferă bucuria unei garderobe noi sau a unor lenjerii ce par scoase din cutie.

    Eu nu renunț la pasiunile mele,  muncesc din greu pentru aspectul meu general, fac totul din pasiune și dedicație, motiv pentru care am un abonament lunar la spălătorie, pentru a avea susținere în eleganță atunci când nu fac față situației. Cu acest abonament, am scăpat de grija petelor greu de scos, a materialelor pretențioase și a articolelor textile dificil de curățat, plus că este un serviciu mai economic. Am ani mulți în spate în îngrijirea hainelor, însă de multe ori apar situații neprevăzute, pe care trebuie să le țin cumva sub control, pentru ca acestea să nu se transforme în situații neplăcute.
   Acum mă scuzați, merg să mă antrenez. Vreau să ajung pe treapta cea mai de sus a podiumului, să ating excelența în curățenie și să primesc, întocmai Nadiei Comăneci, nota 10. Nota 10 pentru eleganță!


11 comentarii:

  1. Ce frumos ai scris! :)
    Si eu am invatat de la mama mea sa am grija de haine, de cearsafurile de pat,de perdele si de tot ce e in casa! Hainele nu scap necalate inainte de purtare, la fel si cerasafurile! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult pentru apreciere!
      Mamele noastre sunt modelele noastre :)

      Ștergere
  2. Bravo,sa atingi si ultima treapta a podiumului,cea mai inalta...sa excelezi mereu la curatenie,caci ea mentine sanatatea!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos articolul,eu cred ca eleganta o are orice femeie,doar ca unele stiu sa o si puna in valoare....da,noi mamele ne invatam ficele sa fie mereu curate si elegante...eu am 2 fete mari,una e prea finuta si eleganta,iar cealalta e mai mult stilul baietoi :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai pus problema foarte...elegant!! Foarte frumos articol!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumos articolul, eleganta ne face sa fim mult mai increzatoare si mai frumoase

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce frumos ai scris..Foarte frumos articol!
    alina costea

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce frumos ai pus problema! M-ai facut sa ma intorc in timp, sa-mi aduc aminte de momente asemanatoare din copilaria mea.:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Un articol frumos si eleganta o are orice femeie.Mariana Cioranu

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...