duminică, 17 mai 2015

Trandafiri cu mere


  A trecut ceva timp de când am postat o rețetă pe blog, chiar dacă în ultima vreme am petrecut mai mult timp în bucătărie decât de obicei. Prăjiturind, mai ales, pentru că sunt o mare pofticioasă atunci când vine vorba de dulciuri. Și n-aș fi crezut că o să ajung să fac cu mâinile mele prăjituri gustoase (chiar delicioase, ar spune alții!).

  Printre prăjiturile mele preferate se numără cele cu mere. Iubesc plăcinta cu mere și o prepar destul de des; dispare imediat de pe masă, asta este clar! Dar acum puțin timp am descoperit pe facebook o rețetă ingenioasă, dar mai ales aspectuoasă, așa că am pus-o imediat în aplicare.

   O să vă las mai jos clipul cu rețeta completă, cu mențiunea că eu am făcut mici modificări de preparare, în sensul că nu am folosit cuptorul cu microunde nici gem, iar aluatul nu a fost unul congelat. Puteți să urmăriți clipul, pentru că prepararea este floare la ureche, iar rezultatul este unul de efect, dar și delicios:



   Ingrediente (12 bucăți):
    - aluat: 1 ou, 5 linguri zahăr, 5 linguri lapte, 5 linguri ulei, 1/2 plic praf de copt, 1 plic zahăr vanilat, aprox. 250g făină
    - 2 mere roșii
    - zahăr brun, scorțișoară


   Preparare:
    Am făcut aluatul repede, bătând spumă oul cu zahărul și zahărul vanilat până ce acestea se dizolvă complet. Am adăugat laptele, apoi uleiul, amestecând bine de fiecare dată. La sfârșit, am încoporat făină amestecată cu praful de copt, până am obținut un aluat neted, ușor elastic. Acest aluat este unul foarte fraged și îl puteți folosi pentru orice tip de plăcintă vă place.

   Am tăiat merele pe jumătate și le-am scos miezul, apoi le-am feliat subțire, și am lăsat feliile la înmuiat în apă fierbinte, timp de 5-10 minute. Eu nu am vrut să folosesc microundele, așa că am ales altă opțiune pentru înmuierea feliilor. Apoi le-am scurs și le-am presărat cu zahăr brun și scorțișoară (puteți folosi și zahăr normal, iar mie îmi place combinația măr-scorțișoară).

   Am întins o foaie dreptunghiulară nu foarte subțire, apoi am tăiat fâșii lungi din aluat. Am presărat fiecare felie cu zahăr brun, în loc de gemul din clip. Am aliniat feliuțele, cu partea curbată în afară și am pliat aluatul, acoperind o parte din mere. Începând cu unul dintre capete, am rulat foaia sub forma unui melc, obținând un frumos trandafir. Floarea din aluat am pus-o într-o formă de copt brioșe, unsă în prealabil cu unt. Folosiți unt gras de vacă, nu din acela vegetal. Am umplut formele și am dat tava la cuptor, la foc mediu, preț de 20-25 minute, verificând din când în când prăjitura. Când s-a copt (trebuie să fie ușor aurie pe fund și margini), am scos tava din cuptor, am desfăcut cu ușurință trandafirii din tavă și i-am presărat cu zahăr pudră.

 PS: Sunt extrem de mulțumită de tava de brioșe din oțel carbon și o recomand cu plăcere. Este disponibilă AICI.

   Merg bine de tot cu un pahar de vin roșu. Merg bine și cu o cană de ceai cu miere. O rețetă de încercat, neapărat!



6 comentarii:

  1. Arată superb♥. Sigur le încerc şi eu, poate şi postez dacă îmi iese ok şi nu un fail! :)) ♥

    http://beau-typhoon.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hei! Sper să-ți iasă frumoși, sunt destul de simplu de realizat iar rezultatul e de efect! :D

      Ștergere
  2. si eu am vazut reteta pe fb si mi-am promis ca o voi incerca la un moment dat. ti-a iesit super, as manca si eu cateva "petale" :)).

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine arata! Cred ca mi-ar placea si mie deoarece merele sunt unele din fructele mele preferate. xo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona, se numără și printre preferatele mele. Îmi plac chiar și verzi, necoapte. De mică le ronțăiam imediat cum începeau să crească puțin în copac.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...